Skirejse uden ski

Jeg sidder her foran pejsen. Under tæppet med en god bog og varm te. En luksus jeg sjældent har mulighed for. Rendyrket hygge.

Jeg er på skirejse med familien – en skirejse, som vi fandt på Skirejser.dk – men efter en nylig knæoperation må jeg ikke dyrke nogen form for sport, der belaster mit knæ. Argh! 😦 Vi diskuterede meget, om det nu var en god ide at tage på skirejse, når jeg ikke kunne deltage aktivt udendørs sammen med de andre. Jeg insisterede og fik til sidst overtalt familien til, at de skulle på den planlagte skirejse. Jeg skulle nok finde på noget at lave. Læse bøger – som jeg jo elsker – strikke og bare slappe af og hygge mig i den lille hyggelige bjælkehytte.

Og det er jo ikke fordi skirejser udelukkende handler om at stå på ski. Der er meget mere i det. Bare det at være væk hjemmefra, at være sammen i nye omgivelser giver mig en masse glæde og energi. Aftenerne bruger vi på at spise god mad, spille forskellig bræt- eller kortspil og bare nyde hinandens selskab. Teenagerne tager til afterski-fester hen på aftenen. Min niece er begyndt at tale om, at hun gerne vil tage på skirejse med sine gymnasievenner. Yes, yes.

Lige nu er de alle ude for at boltre sig i sneen. Sneboldkamp, skiløb og snowboard. Jeg nyder, at der er lidt fred og ro. At jeg for en gangs skyld kan forkæle mig selv – uden den dårlige samvittighed over vasketøj og opvask. Jeg elsker at være på skirejse – uden ski …

Skriv en kommentar